Uthyrning

Föreningslokal

Föreningen har en kvarterslokal/samlingslokal som medlemmar kan hyra vid barnkalas, vuxenfester och för övernattning. I lokalen finns en enklare "kökshörna", WC, duschrum, bäddsoffa och några tältsängar.

Uthyrningspriserna fr.o.m 210930 är:

• 100 kr per barnkalas
  • 200 kr per vuxenfest
  • 250 kr per natt vid övernattning

Självklart är det viktigt att du städar ordentligt efter dig för allas trevnad och inte minst för den efterkommande hyresgästen. Kontakta Anita Björken 070-583 05 35 om ni vill hyra kvarterslokalen. Betalning sker via efterdebitering på ordinarie hyresavi

Släpvagn
Föreningen har även en mindre släpvagn som medlemmar har möjlighet att låna mot en depositionsavgift. Avgiften är 200 kr per tillfälle. Vid återlämnandet av släpvagnen fås depositionsavgiften tillbaka.

Verktyg/maskiner
Föreningen har en mindre uppsättning med verktyg och även gräsklippare, krattor och släpkärror mm.Behöver ni låna något kontakta då: Anita Björken, Strömstadsvägen 17, tel; 070-583 05 35

Partytält
Föreningen har ett stort partytält som man kan låna. Kontakta styrelsen.

Parkering

Föreningen har 34 st carportplatser, 41 st parkeringsplatser med tidsstyrda motorvärmaruttag och 4 st parkeringsplatser utan motorvärmare. Utöver dessa reserverade parkeringsplatser finns 8 st parkeringsplatser för gäster där parkeringstillstånd krävs. Kostnad för reserverade parkeringsplatser:

• 100 kr/månad för reserverad parkeringsplats utan motorvärmare
  • 150 kr/månad för reserverad parkeringsplats med motorvärmare
  • 275 kr/månad för reserverad carportplats med motorvärmare

För parkering av motorcykel eller andra tvåhjuliga fordon sker detta på särskild anvisad plats, vid infarten till vårt område. Det är alltså inte tillåtet att parkera på innergårdar eller på annan plats inom vårt område, gäller dock ej hyrd p-plats.

Gästparkeringen avser enbart gäster till boende inom Brf Huli 1. Fordon som ägs av boende i Brf Huli 1 får ej ställas på gästparkeringen, dessa "bötfälls" i så fall av Aimo Park.

• Parkeringstillståndet gäller enbart på avsedd plats (gästparkeringen).
  • Parkeringstillståndet gäller i 24 timmar, därefter måste fordonet flyttas.
  • Parkeringstillstånd för ej överlåtas till annan person eller hushåll, annat än vid försäljning av bostad.

Skulle tillfälliga parkeringstillstånd vara nödvändiga erhålls dessa av styrelsen. Om någon erhåller kontrollavgift ni anser felaktig och vill överklaga kan ni ringa 0771-969000 eller skriva till Aimo Park, adress och telefonnummer finner ni på kontrollavgiften eller på www.aimopark.se

Inom Brf Huli 1 råder parkeringsförbud, dock ej på parkeringsplatserna. Skulle det finns behov av att parkera på annan plats än där det är tillåtet att parkera kan styrelsen skriva tillfälliga tillstånd. Detta kan t ex vara om man skall flytta och kommer lasta/lossa i mer än 5 min eller att det finns anledning att parkera i vändplanen, dock ej om det skulle vara fullt på gästparkering.